(молодший
дошкільний вік 4 – 5 років)
Програмовий
зміст: виховувати
бережне ставлення до навколишнього світу. Сприяти розвитку пізнавальних
процесів, логічного мислення.
Продовжувати знайомити дітей із властивостями води на основі набутих
раніше знань дослідним шляхом (вода залишає слід, є розчинником, може бути у
різних станах: тверда, рідка, газоподібна).
Матеріал: повітряна
кулька, два одноразові стаканчики з водою на кожну дитину, цукор, чайні
ложечки, серветки, малюнки, фарба, пензлики.
Вихователь.
Дітки, сідайте тихенько,
Слухайте гарненько.
Зараз ми
пограємо
Та порозмовляємо.
В країну води всі
підемо,
Друзів там знайдемо.
- Ось
подивіться, яка весела крапелька води. Привітайтеся із нею і послухайте,
що вона про себе розповідає: ,,Я – крапелька води. Я потрібна усім живим
істотам, бо рятую від спраги, допомагаю бути чистими. Де я з’явлюся на землі,
там ростуть дерева, кущі, квіти, овочі, ягоди, гриби. Без мене немає життя. Я
буваю різною і в мене є багато друзів. Хочете побачити мене з друзями?
То що, познайомимося з друзями
краплинки?
Малята, візьміть витягніть долоньки і краплинки
привітаються з вами. (На кожну долоньку
падає краплина води).
А тепер покладіть серветку на крапельку.
Яка стала серветка? (Мокра).
Отже, вода залишає після себе слід.
А зараз сідайте за столи. Візьміть стаканчик з водою – у
ній краплинка зі своїми подружками-краплинками. Розгляньте їх. (Діти розглядають воду у стаканчику).
Скажіть, а
чи має вода колір. Яка вона? (Прозора).
А давайте це
первіримо. Візьміть
стаканчик з водою та подивіться крізь нього на свою руку. Ви
бачите свої пальчики? Отже, вода прозора.
Понюхайте, вода має запах? (Ні).
А тепер, спробуйте доторкнутися однією
долонькою до одного
стаканчика, а другою - до іншого. Що ви відчуваєте? (Один стаканчик холодний, інший – теплий).
Отже, вода може
бути холодною і теплою.
А чи
знаєте ви, що вода може розчиняти деякі речовини? Спробуйте: у стаканчик з
холодною, прозорою водою покладіть цукор і помішайте. Що
відбувається? (Цукор розчинився у воді).
Давайте спробуємо, яка на смак вода в цьому
стаканчику? (Солодка). Отже, вода є
розчинник.
Спробуємо змінити колір води і в цьому нам допоможе фарба. Візьміть пензлик та додайте трішечки фарби у стакан з водою. Змінився колір чи ні? Вода стала
такого ж кольору як і фарба чи іншого? Отже, вода може змінюватисвоє забарвлення,
вона набирає такого кольору, якою фарбою ми її підфарбуємо.
Ще
вода може бути парою. Перевіримо це? Візьмемо склянку з гарячою водою та зверху
покладемо дзеркальце. Подивіться, що з’явилося на дзеркалі? Спочатку воно
замутилося - вкрилося паром, а потім з’явилися крапельки води – пар охолонув і
знову став водою.
А пам’ятаєте,
вчора ми з вами поставили лоточок з водою в морозильну камеру. Давайте
подивимося, що ж відбулося з водою? (Вона
перетворилася на льодинки). Вона перетворилася на лід – тверду речовину.
Ось які властивості має крапелька зі
своїми подружками.
Діти, а ви
хочете стати маленькими, прозорими, легкими краплинками? Доторкніться до нашої
краплинки і ви станете такими як вона. Ой, скільки вас багато!А як звучать
крапельки? Та це ж дощик.
А тепер скажіть, дощ – це добре чи
погано?
Добре (відповіді дітей):
· поливає землю
· очищує повітря
від пилу.
Погано (відповіді дітей):
· мокро, не можна
гуляти
· утворюється
бруд.
Ой,
погляньте, дощик мрячить. А давайте покажемо, як шумить маленький дощик (Діти
тихо плескають у долоні).
А дощик усе сильніший
і сильніший.
Ось злива припустила. (Діти сильніше
плескають у долоні, створюють шум).
Дощик скінчився,
що з’явилося на небі? Вище лісу, краще світу, без вогню горить? (Сонце).
Як приємно гріє сонечко. Воно пригріло так, що крапельки води випарувалися
і полетіли високо-високо (Діти піднімають
руки вгору).
Наші крапельки перетворилися на хмаринку. Хмарки притискаються все ближче одна
до одної. Покладіть руки на плечі один одному, обніміться. Та це ж велика хмара!
Похитайтесь в різні сторони. Хмари зіштовхуються і виходить грім. Полився
сильний дощ, потім легший, тихіший і зовсім стих. Крапельки впали на землю, а
ми з вами знову стали дітками.
Краплинка. Діти, мені дуже сподобалось з вами подорожувати, а вам? Що
цікавого ви дізналися, побачили? А зараз мені вже час повертатися до своїх
подружок на хмаринку. До зустрічі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий