Подорож Краплинки

 Міні-заняття (пізнавальний розвиток)
(молодший дошкільний вік 4 – 5 років)
Програмовий зміст: виховувати бережне ставлення до навколишнього світу. Сприяти розвитку пізнавальних процесів, логічного мислення.
  Продовжувати знайомити дітей із властивостями води на основі набутих раніше знань дослідним шляхом (вода залишає слід, є розчинником, може бути у різних станах: тверда, рідка, газоподібна).
  Матеріал: повітряна кулька, два одноразові стаканчики з водою на кожну дитину, цукор, чайні ложечки, серветки, малюнки, фарба, пензлики.

Хід заняття
Вихователь. Дітки, сідайте тихенько,
                          Слухайте гарненько.
Зараз ми пограємо
                          Та порозмовляємо.
                          В країну води всі підемо,
                          Друзів там знайдемо.
  - Ось подивіться, яка весела крапелька води. Привітайтеся із нею і послухайте, що вона про себе розповідає: ,,Я – крапелька води. Я потрібна усім живим істотам, бо рятую від спраги, допомагаю бути чистими. Де я з’явлюся на землі, там ростуть дерева, кущі, квіти, овочі, ягоди, гриби. Без мене немає життя. Я буваю різною і в мене є багато друзів. Хочете побачити мене з друзями?
       То що, познайомимося з друзями краплинки?
Малята, візьміть витягніть долоньки і краплинки привітаються з вами. (На кожну долоньку падає краплина води).
А тепер покладіть серветку на крапельку. Яка стала серветка? (Мокра).
Отже, вода залишає після себе слід.
 А зараз сідайте за столи. Візьміть стаканчик з водою – у ній краплинка зі своїми подружками-краплинками. Розгляньте їх. (Діти розглядають воду у стаканчику).
Скажіть, а чи має вода колір. Яка вона?  (Прозора).
       А давайте це первіримо.  Візьміть стаканчик з водою та подивіться крізь нього на свою руку. Ви бачите свої пальчики?  Отже, вода прозора.
Понюхайте, вода має запах? (Ні).
А тепер, спробуйте доторкнутися однією долонькою до одного стаканчика, а другою - до іншого. Що ви відчуваєте? (Один стаканчик холодний, інший – теплий).
          Отже, вода може бути холодною і теплою.
 А чи знаєте ви, що вода може розчиняти деякі речовини? Спробуйте: у стаканчик з холодною, прозорою водою покладіть цукор і помішайте. Що відбувається?  (Цукор розчинився у воді). Давайте спробуємо, яка на смак вода в цьому стаканчику? (Солодка). Отже, вода є розчинник.
 Спробуємо змінити колір води і в цьому нам допоможе фарба. Візьміть пензлик та  додайте трішечки фарби у   стакан з водою. Змінився колір чи ні?   Вода стала такого ж кольору як і фарба чи іншого? Отже, вода може змінюватисвоє забарвлення, вона набирає такого кольору, якою фарбою ми її підфарбуємо.
Ще вода може бути парою. Перевіримо це? Візьмемо склянку з гарячою водою та зверху покладемо дзеркальце. Подивіться, що з’явилося на дзеркалі? Спочатку воно замутилося - вкрилося паром, а потім з’явилися крапельки води – пар охолонув і знову став водою.
  А пам’ятаєте, вчора ми з вами поставили лоточок з водою в морозильну камеру. Давайте подивимося, що ж відбулося з водою(Вона перетворилася на льодинки). Вона перетворилася на лід – тверду речовину. Ось які властивості має крапелька  зі своїми подружками.
Діти, а ви хочете стати маленькими, прозорими, легкими краплинками? Доторкніться до нашої краплинки і ви станете такими як вона. Ой, скільки вас багато!А як звучать крапельки? Та це ж дощик.
А тепер скажіть, дощ – це добре чи погано?
Добре (відповіді дітей):
· поливає землю
· очищує повітря від пилу.
Погано (відповіді дітей):
· мокро, не можна гуляти
· утворюється бруд.
Ой, погляньте, дощик мрячить. А давайте покажемо, як шумить маленький дощик  (Діти тихо плескають у долоні).
А дощик усе сильніший і сильніший. Ось злива припустила. (Діти сильніше плескають у долоні, створюють шум).
Дощик скінчився, що з’явилося на небі? Вище лісу, краще світу, без вогню горить? (Сонце).
Як приємно гріє сонечко. Воно пригріло так, що крапельки води випарувалися і полетіли високо-високо (Діти піднімають руки вгору). Наші крапельки перетворилися на хмаринку. Хмарки притискаються все ближче одна до одної. Покладіть руки на плечі один одному, обніміться. Та це ж велика хмара! Похитайтесь в різні сторони. Хмари зіштовхуються і виходить грім. Полився сильний дощ, потім легший, тихіший і зовсім стих. Крапельки впали на землю, а ми з вами знову стали дітками.
    Краплинка. Діти, мені дуже сподобалось з вами подорожувати, а вам? Що цікавого ви дізналися, побачили? А зараз мені вже час повертатися до своїх подружок на хмаринку. До зустрічі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий